tv

TV

 

Vejledning i tilfælde af "dårligt" signal.

Oplever du ringe billede på dit TV bør du gøre følgende:

Rigtig mang af de problemer brugere på vores anlæg oplever skyldes fejl på deres eget TV, video,  harddiskoptager eller kabler. For at udelukke disse faktorer bedes du derfor prøve:

1. Et antennekabel direkte i boligforeningens TV stik, dvs. uden om dvd-afspiller og andet. Eventuelt et andet kabel end du normalt bruger (lån feks. af naboen). Hvis billedet nu er i orden er problemet i dit eget udstyr - og derfor ikke noget foreningen eller Group Network kan gøre noget ved. Prøv at slutte dine apparater til et ad gangen for at finde ud af hvor problemet måtte være.

Har du mere end to antennestik i din lejlighed, er der øget risiko for forringet billedkvalitet.

2. Få dit TV til at lave en gensøgning af samtlige kanaler.

3. Spørg dine naboer om de har samme problem som du har. Hvis der er flere der har samme problem bedes du kontakte ComX, det servicerer anlægget.

Er det kun dig der oplever problemet og tilkalder du teknikerbistand til at løse problemet skal du være opmærksom på at det udløser en regning, hvis det viser sig at problemet findes i din del af installationen.